Mit nye drivhus

Mit nye drivhus
Mit private paradis

mandag den 21. marts 2016

Lottenborg Have

Så forsvandt tre år.....og det ville jo være skønt hvis man kunne påstå at haven var blevet så frodig, at man rent for vild derude og først lige har fundet vej til huset igen, men det er vist lige at overdrive. Men der er arbejdet i haven, formen er nu fundet, der er ikke ret meget græs tilbage og blikket hviler nu på den hæk, som seriøst har set bedre dage og trænger til en udskiftning....suk...det er den kedelige del af havearbejdet.

I vinters lukkede Lavendelhaven, vores lille, lokale planteskole, som altid var god for at bestille specielle varer hjem. Ganske vemodigt, når nu man er en plantenørd som mig. Men...intet er så skidt at det ikke er godt for noget. Lottenborg Have har åbnet istedet og det er en sand fryd for øjet. Der er fokus på bæredygtighed, så ikke noget med kemi og skadelige produkter. Jeg har netop fået den smukkeste vandkande derfra og jord til krukkerne, blomsterfrø, læggekartofler og en hindbær, som kan trives i en krukke på terrassen. Det er ren luksus. Og tænk bare, jeg kunne købe lige netop det antal kartofler, jeg skulle bruge og modtog dem i en dejlig, brun papirspose. Jorden er i en fin plastiksæk og der er ikke en masse farver på, bare en enkel tekst. Det er en sand og REN fryd. Herudover dufter den fantastisk og har en virkelig fin struktur.

Nu sidder jeg med udsigt til erantis, vintergækker og dorthealiljer og drømmer mig ud i haven med et krus grøn the i hånden. Ahhh...forår.... :o)


7 kommentarer:

  1. Hej igen.Ja !!! tre går da hurtigt...................og har jo godt læst at i har overdraget jeres planteskole til Lottenborg..........må se at komme derud og se det nye sted.Bor jo lige om hjørnet.Håber på lidt billeder i dit næste indlæg.
    Knus Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
  2. Hej har lige fundet din blog og vil da gerne læse meget mere så jeg melder mig under din fane.
    Dejligt at drømme og må sige du har da et fantastisk drivhus..
    Mvh. Grethe fra HAVELIV

    SvarSlet
  3. Kære Jette

    Dejligt at høre fra dig. Det er nu ikke min planteskole :o), men bare en af de lokale, som jeg var rigtig glad for. Men jeg tror nu også den nye kommer til at fungere fint for mig. Nu lykkedes det at få vandkanden på. Så der er håb forude for fortsat blogging.

    Og velkommen til, Grethe. Må lige forbi dig og kigge :o)

    SvarSlet
  4. Dejligt at du er tilbage på bloggen, jeg må faktisk tilstå at jeg ryddede op i min blogroll for en månedstidtiden, og alle der ikke havde været aktive de sidste 2 år betragtede jeg som lukkede. Du kommer straks tilbage.
    Dejlig vandkande fra Haws, har selv en til især stiklinger og nypriklede planter, men også super til at vande i centrum af krukker.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  5. Hejsa, hyggeligt at høre fra dig igen. Har af og til tænkt på, om du helt havde forladt os ;-) Men det har du heldigvis ikke og du har jo masser at vise frem på. Jeg vil glæde mig til at se, hvordan haven nu ser ud :-)

    SvarSlet