Mit nye drivhus

Mit nye drivhus
Mit private paradis

mandag den 19. december 2011

Tilbage i tiden

For seks år siden - nærmest på dato, købte min mand og jeg vores hus. Egentlig tror jeg ikke jeg tænkte så meget andet end at det var dejlig med en større have. Mægleren bedyrede, at der havde været havearkitekt på, så vi skulle bare vente til foråret så skulle denne her fuldkommen fantastiske, engelsk inspirerede have nok vise sig. Så vi ventede og da foråret kom stod vi og kiggede på alt det flotte.....ukrudt! Væk var drømmen om engelsk cottage stil. Så der var ikke andet for end at vi måtte tage fat. Jeg ved ikke hvor vi fik energien fra og jeg skal være helt ærlig og indrømme, at jeg til tider syntes det var ubarmhjertigt arbejde. Men et eller andet sted i processen med haven vågnede haveinteressen for alvor. Og den har været der lige siden. Kronen på værket indtil videre er vores drivhus, som min mand byggede til mig i sommers. Han gravede selv ud med håndkraft og støbte en sokkel i frostfri dybde. Herefter byggede han drivhuset og lagde gulvet, som der er en lille historie til, men den må i få en anden gang. Jeg er helt vild med det. Vi startede ud med tomat, agurk, peberfrugter og chili. Man skal jo starte et sted. Agurken kollapsede i løbet af sæsonen - jeg gætter på meldug, men alt det andet stod fint. Sikke en fornøjelse af hente tomater og snackpeber af egen avl.

4 kommentarer:

  1. Hej igen Lene.

    Wow - sikke et drivhus du har - det er da vanvittigt flot :-)

    Dejligt blog du har - glæder mig til at følge den.

    Håber, du og din familie får en rigtig god jul :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  2. Hej Marlene

    Tusind tak for din besked. Du har fået æren af at være den første :o))

    Også en rigtig god jul til dig og din familie :o))

    KH

    Lene

    SvarSlet
  3. Smukt, smukt drivhus du har. Er det fra Pavillon Danmark, ligesom vores?
    Velkommen i Blogland. Jeg har lagt mig som følger af din blog og glæder mig til at læse mere.
    Rigtig god jul.

    SvarSlet
  4. Hej Lene

    Ja, det er deres junior orangeri. Men altså, herhjemme er det bare et drivhus :o) Jeg syntes at orangeri antyder noget som er lidt større :o) Jeg havde utrolig stor glæde af at læse om dit da vi planlagde købet af vores. Det var lidt af en jungle at vælge og vi var mange tanker igennem inden vi bestemte os. Det tog os faktisk et helt år :o)

    SvarSlet