Mit nye drivhus

Mit nye drivhus
Mit private paradis

søndag den 18. marts 2012

Let's go Foxy

Ja, nu tror nogen af jer måske at jeg sidder og hepper på mine spirer af fingerbøl, som på engelsk hedder Foxgloves, men nej. I dag er dedikeret til Foxy Cheerleaders :o)

I går havde jeg den store fornøjelse for tredje år i træk at være med min yngste datter til DM i cheerleading. Denne gang afholdt i NRGI Arena i Århus. Min datter har siden 2009 dyrket cheerleading i kategorien Peewee, som er for piger i aldersgruppen 8 til og med 11 år. I alt deltog ca. 750 cheeleadere ved dette års DM, hvoraf en del er på det danske landshold.

Når jeg har fortalt om det, spørger folk altid "Hvem hepper hun på". Men sådan hænger det slet ikke sammen. Cheerleading dyrkes nemlig som sportsgren og er ikke begrænset til at stå og hoppe på grønsværen i halvlegen til en fodboldkamp. Cheerleading som sport er med stunts/pyramider, dance, tumbling (dvs. springgymnastik på gulv) og et helt afsindigt højt tempo. Pigerne skal være synkrone, smile bredt og have den formidable råstyrke til at smide hinanden højt op i luften og naturligvis gribe fly'eren når hun suser nedad igen. Det er en fantastisk sport og man kan ikke andet end blive grebet.

Det gik ikke bare godt i går - det gik RIGTIG  godt! Vores dygtige piger i kategorien group stunt kom hjem med en flot bronze medaille, junior B pigerne med sølv, junior pigerne som stillede op i hip hop fik også sølv og de uforlignelige 18 piger på Foxy New stars (peewee) fik guld. Så jeg er simpelthen den så afsindigt, revnefærdige, stolte mor, som bare er nødt til at dele det med alle jer andre. Jeg har næsten ingen stemme tilbage i dag, den er blæst ud over NRGI i går. Der ligger sikkert nogle sølle rester et eller andet sted deroppe.

Det første billede er de dygtige Junior B piger, det næste er de fantastiske Group Stunt piger og på de sidste er de formidable Foxy New Stars :O))







 

8 kommentarer:

  1. SEJT!! Tillykke!
    Som tidligere rytmisk gymnast kan jeg sagtens værdsætte hvor hårdt de må træne, og hvor meget de skal kunne mestre!! RESPEKT!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Ja, der skal ikke herske tvivl om at der ligger benhård træning bag og at pigerne er de rene multitalenter :o)

      Slet
  2. Så så jeg faktisk din piges hold (kan kende dragterne). Jeg opdagede arrangementet ved en tilfældighed og tog derud med min datter. Det var hyggeligt og flot.

    Sejt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne :o)

      Det var da et sjovt sammentræf. Jeg er glad for i kom, for mestendels er det nok forældre og veninder, som er tilskuere. Så det er rart at høre at andre også interesserer sig for det. Jeg lader det gå videre til min datter :o)

      Slet
  3. Hvor er det en flot medaljehøst - dejligt når træningsindsatsen bærer frugt :-) Ikke så sært, at du er ved at revne af stolthed. Stort tillykke med hende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne

      Tak skal du have. Vi er også meget stolte. Foxy blev årets klub :o) for den store indsats som der er lagt både af trænere, bestyrelse og pigerne :o) Vi har knap 70 piger i klubben nu og selvom vi sidste år mistede vores seniorhold, er mange af vores junior A piger nu klar til at rykke op. Så en bronze, to sølv, en guld og årets klub er bare så godt at det er svært at få armene ned :o)

      Slet
  4. Hvor er det bare flot, Lene! TUSINDE GANGE TILLYKKE med din datter og hele holdet. Kan godt forstå, du er stolt :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet