Mit nye drivhus

Mit nye drivhus
Mit private paradis

mandag den 21. maj 2012

De kære små

Det er sjovt som nogle planter har det med at betyde noget særligt for en. Som de liljekonvaller jeg har fået fra min mor og far, som helt oprindeligt startede i min farmor og farfars have. Eller mine bignoner, som jeg har fået af værtens mor på vores sommerferier i Italien. Sådan har jeg det også med mine planter fra Staudefeen. De betyder mere end de andre - også selvom de andre selvfølgelig også står mig nær (godt at mine planter ikke kan læse). Hver morgen må jeg lige starte med at kigge ud af alle vinduerne, som for at overbevise mig selv om at den er god nok - haven er der stadig. Senere på dagen må jeg er så erlægge visit hos de kære små og se til om de mangler noget eller bare skal snakkes lidt med :o)) Måske er dem fra Staudefeen mig bare mere kær fordi jeg ved hvem der har nuslet med deres små rødder? Jeg skal ikke kunne sige det, men her er et billede af en af mine små Geranium phaeum Calligrapher fra Staudefeen :o)) Er den ikke bare bedårende?


10 kommentarer:

  1. Den har jeg også købt i år af Staudefeen. Den blomstrer ikke endnu, men der er fine knopper i den. Den er smuk, og jeg glæder mig til at se den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte

      Du kan godt glæde dig, for den er lige så smuk i virkeligheden som på billeder :o)

      Slet
  2. Jeg købte Calligrapher hos Marlene sidste år, og de er begge rigtig store nu - og blomstrer! De er skønne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg glæder mig også allerede til næste sæson med dem. Mine er lige sat her i foråret og tænk at jeg allerede har blomster :o)

      Slet
  3. Det glæder mig virkelig meget, at du skriver sådan - tusind tak, Lene ;-)

    'Calligrapher' er helt klart min yndling inden for Geranium phaeum gruppen. Man bliver simpelthen aldrig træt af at se på blomsten.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er jo sådan jeg har det :o)) Ingen grund til tak.

      Jeg er helt vild med den!! Den gør simpelthen hele bedet. Du kommer nok til at se en bestilling på nogle flere en dag, for den syntes jeg kan passes ind alle steder i haven. Farven er helt formidabel og så er den præcis som på dit billede.

      Slet
  4. Jeg forstår godt det med at holde mere af nogen planter - på grund af måden, man har fået dem på - Jeg har det ligesådan med arveplanterne, fra mine forældres og vores egen havekoloni, den røde jordbær fra Moster og tulipanerne som jeg snuppede, da svigerfar forlod denne verden og sin elskede have - Og det, selvom de arvede planter ikke altid passer ind i "haveplanen"

    SvarSlet
  5. Nej, det med om de passer, det tager jeg også lidt mere roligt. Med skal de :o) Det er ligesom man har lidt af familien med i haven, samt bedstemors spisestel på bordet og farmors sølvtøj. Det er bare så hyggeligt. Så kan man altid lige sende dem en kærlig tanke :o))

    SvarSlet
  6. Hej God historie.jeg værner også om planter fra min mor og søster.
    God dag i morgen og nyd solen Hilsen Jette

    SvarSlet
  7. Den er skøn.

    Jeg har også et par arvesager, som har en særlig betydning for mig. Enten fordi de vækker minder eller fordi man bare er helt speciel glad for dem.

    SvarSlet