Mit nye drivhus

Mit nye drivhus
Mit private paradis

lørdag den 11. februar 2012

Nelly og jeg

Her når man sidder og drømmer om sommer, så vil jeg lige vise jer en af de veninder jeg glæder mig rigtig meget til at se...nemlig Nelly Moser. Hun kommer trofast to gange om året og hygger om mig. Hun og jeg er rigtig gode venner :o) Hun har et par venner omkring sig, men de vil ikke lige vises frem i dag :o) Nelly-pigen skal også have lov bare at skinne lidt for sig selv. Uanset hvor i farverne vi nu er i X-faktor, så har Nelly rigtig meget af det :o) En sikker vinder :o)

9 kommentarer:

  1. Din Nelly er smuk - hendes Søster der bor her ved mig er et skravl og vil ikke blomstre - klipper du hende ned?

    SvarSlet
  2. Hej Mette

    Nej, jeg har aldrig nærmet mig Nelly med så meget som en neglesaks. Hun står og får en masse dejlig formiddags sol, men har fødderne plantet i bjergknopurt, så der får hun ingen sol. Så kommer der lidt igen om eftermiddagen, men i beherskede mængder. Hun har rimelig mager jord om det første stykke. Om foråret får hun lige lidt organisk gødning, men ellers får hun ikke noget.

    SvarSlet
  3. Hmm ok - så kan jeg vist bare konkludere, at hun ikke kan lide at bo, der hvor hun gør...

    SvarSlet
  4. Ja, Nelly er dejlig. Jeg har ikke Nelly i min have - men så alligevel, for min havenabo har en - og hun er kravlet ind til mig over det sorte plankeværk, hvor hun rigtigt slår sine folder. Hun får lov at være, for hun er et dejligt bekendtskab.

    @ Mette - Nelly er en dame i gruppe nr. 2. Dvs. at hun blomstrer på tilvæksten og skal således helst ikke i nærheden af saksen. Med mindre hun har forvandlet sig til en fuglerede. Man kan forsigtigt klippe det visne væk, men pas på for det kan være svært at se forskel i det tidlige forår.

    Jeg havde allerede nogle klematis og kaprifolier sidste år, men købte 7 nye klematis og har planer om 4-5 stykker til, når det bliver forår. En pragtfuld plante. Især når man kun har en lille have, for så kan man udnytte højderne med klatreplanter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nette

      Du har helt ret. Det er bare med at få udnyttet højden og alle de lodrette flader. Selvom min have er lidt større end din syntes jeg alligevel altid jeg mangler plads :o)Jeg har kun planer om en to-tre klematis i år, måske nogle klatreroser, men til gengæld et hav af stauder :o)

      Slet
  5. Hvor er den smuk
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  6. Nelly Moser er en flott klematis som jeg også har i hagen. Den har så absolutt X-faktor :-)
    Klematis er det vanskelig å få nok av i hagen, men det er jo grenser for hvor mange en har plass til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. PS: la meg til som følger av bloggen din :-)

      Slet
    2. Hej New Dawn

      Velkommen til :o) FLot orange x-faktor bidrag du har med i dag. Den har jeg aldrig set før. Og ja, desværre har vi ikke ubegrænset plads, så man må jo vælge sine klematis med omhu :o)

      Slet